piątek, 18 maja 2012

Ubezpieczenia w Niemczech

Czy jedziesz na zarobek na pare tygodni, miesiecy, czy tez wyjezdzasz na stale jedno jest pewne w Niemczech KAZDY musi byc ubezpieczony! (Krankenversicherung - Ubezpieczenie zdrowotne, czyli tak zwany polski ZUS)

Nie kombinuj pod tym wzgledem, bo ci sie to nie oplaci!

Polskie ubezpieczenie nie dziala na terenie Niemiec jesli jedziesz tak aby zarobic lub sie uczyc.
Nie pomoze ci w tym wypadku fakt, ze twoj wspolmalzonek posiada ubezpieczenie zdrowotne w Polsce a ty jestes do niego dopisany/a.
Od momentu zameldowania sie w Niemczech musisz wykupic sobie ubezpieczenie zdrowotne i nie ma tu znaczenia czy zalozyles firme, czy tez po prostu tu mieszkasz i nic nie robisz.
Ubezpieczenia nie sa tanie, dziela sie na 2 rodzaje:
- panstwowe
- prywatne

Ktore dla kogo? I dlaczego? Sam/a sobie wybierz to, ktore bardziej pasuje dla Ciebie.

Panstwowe/Ustawowe (Gesetzliche Krankenversicherung (GKV)) ubezpieczenie jest glownie uzbezpieczeniem polecanym dla rodzin, mozesz je sobie wykupic takze gdy Twoje dochody sa niskie i nie posiadasz rodziny, maksymalna wysokosc dochodow w kazdej Panstwowej Kasie Chorych jest podawana co roku, sa granice zarobkow, ktorych nie powinienes przekroczyc, aby posiadac ubezpieczenie ustawowe. Oczywiscie jesli przekroczysz taka granice mozesz nadal pozostac w wybranej Kasie Chorych, jednak musisz sie liczyc z podwyzszka skladki. W takim wypadku mozesz tez przejsc do ubezpieczenia prywatnego.
Dlaczego jest ono tansze od prywatnego?
Glownie dlatego, ze jesli przyjezdzasz tu z rodzina, to przy ubezpieczeniu jednego czlonka rodziny pozostali takze sa ubezpieczeni. (o ile nie sa zatrudnieni otrzymujac miesiecznie powyzej 365 Euro, lub nie posiadaja wlasnej dzialalnosci gospodarczej).
Ponadto nie ma znaczenia w jakim jestes wieku i jaka jest Twoja plec.
Czy latwo jest ubezpieczyc sie panstwowo? I tak i nie.
Dla Panstwowej Kasy Chorych wazne jest czy pracowales w swoim kraju przez ostatnie 2-3 lata (sprawdz sobie w dowolnej Kasie Chorych, czasami wymagaja krotszego okresu ubezpieczenia) i odprowadzales (ty lub twoj pracodawca, ewentualnie Urzad Pracy) skladki na ubezpieczenie zdrowotne. Jest to w uproszczeniu kontynuacja Twojego poprzedniego ubezpieczenia.

Prywatne ubezpieczenie zdrowotne to alternatywa dla osob, ktore nie byly do tej pory ubezpieczone w rodzinnym kraju, przyjechaly tu na krotko, sa mlode, zdrowe i zaryzykuja placenie malenkich skladek comiesiecznych zeby tylko wywiazac sie z obowiazku posiadania ubezpieczenia zdrowotnego.
Czym ryzykujesz placac male skladki? Glownie tym, ze w razie nieprzewidzianej choroby, zabiegu operacyjnego, wypadku wysokosc Twojej skladki albo zmusi cie do oplacenia czesci uslug medycznych z wlasnej kieszeni albo tez sporej doplaty. Dlatego jesli juz koniecznie wchodzisz w ubezpieczenie prywatne, to musisz sprawdzic co uzyskasz za skladki, ktore bedziesz odprowadzac.Czasem nie warto zalowac kilkudziesieciu Euro mmiesiecznie, jesli ma to miec pozniej wplyw na ewentualne konsekwencje finansowe w przyszlosci.

Warto tez abys wiedzial ze istnieje raczej nikla mozliwosc zmany ubezpieczenia prywatnego na panstwowe. Wazna informacja jest tez to, ze wraz z wiekiem musisz placic wyzsze skladki na ubezpieczenie prywatne, to samo dotyczy osob, ktore juz powaznie chorowaly, choruja czesto lub kobiet i dzieci.

Mila rzecza jest to, ze rozne Firmy Ubezpieczeniowe (takze te panstwowe) oferuja w ramach swojego ubezpieczenia "prezenty". Programy zdrowotne dla dzieci, znizki na rozne formy wpoczynku, ale to juz zalezy tylko i wylacznie od Firmy, do ktorej sie zapiszesz. Najbardziej znane panstwowe Firmy Ubezpieczeniowe to AOK oraz Barmer. Jesli chodzi o Firmy prywatne, to niestety jest ich tak duzo, ze nie wymienie, ale wystarczy, ze w Googlach wstukasz zapytanie i wyskoczy Ci ich cala masa.

Konsekwencja nie wykupienia ubezpieczenia zdrowotne, ktore na terenie Niemiec jest obowiazkowe jest oczywiscie koniecznosc oplacenia wszelkiego rodzaju wizyt lekarskich, zabiegow, czy nawet dojazdu karetki z wlasnej kieszeni.... a ceny sa tu WYSOKIE.
Kolejna konsekwencja jest to, ze osoby nieubezpieczone, u ktorych zostanie stwierdzony obowiazek ubezpieczenia panstwowego, zostana zobowiazane zapłacic wszystkie skladki wstecz od daty wystapienia obowiazku ubezpieczenia (w najgorszym przypadku od 01.04.2007) oraz ewentualnie odsetki w wysokości do 5% miesiecznie od kwoty zaleglych skladek (nawet jesli juz dawno wrocily do Polski, lub wyjechaly do innego kraju).
I jeszcze jedno, jesli zalozyles firme w Niemczech, wiele firm lub zleceniodawcaw nie podpisze z Toba umowy aninic Ci nie zleci, jesli nie bedziesz posiadal ubezpieczenia zdrowotnego oraz ubezpieczenia od cywilnego od wyrzadzonych szkod...... ale o tym drugim napisze pozniej.

Pomysl teraz czy oplaca Ci sie kombinowac?

p.s. podziekowania dla Kierowniczki za korekte

87 komentarzy:

  1. Czy to znaczy, że mieszkając w Niemczech od 1,5 miesiąca, i nie mając ubezp. zdrowotnego, powinniśmy teraz się ubezpieczyć i zapłacić za cały okres odkąd jesteśmy w Niemczech, nawet jeśli oboje nie pracowaliśmy tutaj jeszcze?
    I jak jest z EKUZem? czy to nas zwalnia jakoś od obowiązku ubezpieczenia w DE?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ramach odpowiedzi podaje Pani link, ktory powienien wszystko wyjasnic.
      http://www.pogranicze.de/aktualnosci/informacje/1285-ubezpieczenie-zdrowotne-w-niemczech-to-obowiazek-dla-wszystkich

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję. Jutro postaram się zgłosić gdzieś do ubezpieczenia :)

      Usuń
  2. witam. Jestem od kilku miesiecy z synem i mezem w Niemczech. Mamy ubezpieczenie wykupione w PL takie turystyczne ale chciałabym sie dowiedziec o ubezpieczeniu prywatnym w DE które mógłby wykupic mój maz ( ma Gewerbe ) i do ktorego mógłby dopisac mnie i syna (w miare niedrogie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest w temacie opisane. Szkoda, ze Panstwo tak dlugo zwlekali z ubezpieczeniem sie, teraz moga byc problemy natury prawnej wzgledem Pani meza - w Niemczech KAZDY ma obowiazek miec ubezpieczenie zdrowotne, a polskie sie nie liczy.

      Usuń
  3. ojjj wiem cos na ten temat nie czekajcie z ubezpieczeniem , jestem ubezpieczona w AOK to najbardziej chyba znana ubezpieczalnia panstwowa koszt to 154 Euro , jednak nie pracujac przez 6 miesiecy nie wiedzialam ze bede musiala to nadplacic - czas w ktorym mialam pauze . Teraz place 225 bo 154 to ubezpieczenie a 70 to rata... a do nadplaty tysiaczek.. wszystkie panstwowe ubezpieczalnie maja podobne stawki wiec nie czekajcie . w jednej TK powiedzialam ze jestem w de od miesiaca co bylo totalna bzdura.. tak czy inaczej chcieli ode mnie dokumentu potwierdzajacego chociazby biltu... wiec wolalam nie sciemniac dluzej i zrobic tak jak nalezy bez wiekszych problemow. Jestem zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. I dobrze ze Pani tak zrobila. Niestety wiekszosc kombinuje jak tu zaplacic miej lub wcale a pozniej placze i ma pretensje do calego swiata. A chyba najgorszy jest ten typ ludzi, ktorzy wcale sie tym nie interesuja. Zakladaja firemki,... bo kolega podpowiedzial jak i mysla, ze to juz wszytsko a do tego nie zastanawiaja sie jakie beda pozniej konsekwencje ( i nie ma sie co oszukiwac, wyjazd do Polski nie pomoze, bo jak urzad niemiecki dorwie sie do dlugu, to sucha nic nie zostanie w Polsce).

      Usuń
  4. mam zamiar sie zameldowac w niemczech ale nie podejmując pracy narazie ,czy musze tez opłacic obowiązkowe ubezpieczenie,prosze o porade na meila to pilne ,dorota.rudzka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem, kazda osoba zameldowana w Nimeczech ma obowiazek oplacania ubezpieczenia zdrowotnego.

      Usuń
  5. nie bede podejmowac pracy gdy sie zamelduje i nie bede mieszkac w niemczech to tez musze sie ubezpieczyc nawet kiedy za miesiąc sie wymelduje,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odpowiem na to pytanie, poniewaz po 1 nie kombinuje jak tu omijac przepisy i oszczedzac, po 2 nie przebywamy tu w celach turystycznach, po 3 podaje przykladowa strone z informacjami: http://www.pldf.de/wiadomosci/2?PHPSESSID=t2m55h09t733k8lcsgmtc16n35

      Usuń
  6. dzieki za pomoc ,jestem pewna juz wszystkiego

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój mąż ma prace w niemczech. Za kilka m-cy dojade do niego z 2 dzieci. Czy jesli ma gewerbe to my bedziemy automatycznie "podpieci" pod skladke czy musimy oplacac dla mnie i dzieci osobną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli maz oplaca ubezpieczenie zdorowtne, to powinien podeslac do swojej firmy ubezpieczeniowej kopie Panstwa slubu i metryki dzieci oraz wypelnic stosowne formularze, aby dodac Was do swojego ubezpieczenia.

      Usuń
  8. Witam. Mam nietypowe pytanie :) otóż od 2 lat mój "były" mąż (różnie bywało...) pracuje legalnie i jest zameldowany w Niemczech (Immenstaad am Bodensee). Teraz na wakacje zciąga mnie do siebie na stałe wraz z córką.. i pytanie czy nie będąc z nim w związku małżeńskim może On ubezpieczyć mnie i córkę? Czy jednak muszę sama się ubezpieczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jestem prawnikiem i nie jestem w takiej sytuacji, zebym mogla choc na podstawie swojej wiedzy cos Pani odpowiedziec. Musi Pani zadac to pytanie na forum prawnym.

      Usuń
  9. Witam,
    1) na początku października mam zamiar zamieszkać w Berlinie, wiem że w związku z wynajmem mieszkania będę musiał ubezpieczyć się (państwowe ubezp. ok 150 Euro miesięcznie) rozumiem, że ten koszt dopóki nie znajdę jakiejś pracy w 100% mam ponosić sam, a jak już znajdę pracę to wówczas koszt tego ubezpieczenia wliczany jest w podatek dochodowy, a zatem ja już nie będę musiał robić przelewów, tylko automatycznie będzie to ściągane z mojego wynagrodzenia i chyba z tego co się orientuję to pracodawca coś tam jeszcze do tego ubezpieczenia mi dopłaci.. czy jak to działa?
    2) Czy jest możliwość aby przyjechać do Niemiec, wynająć mieszkanie i dopóki nie znajdzie się pracy to się w nim nie meldować żeby uniknąć konieczności płacenia za ubezpieczenia...? Zameldowałbym się dopiero jakbym znalazł pracę... czy urząd nie będzie kazał mi płacić wstecz za ubezpieczenia od momentu wynajmu mieszkania...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Ubezpieczenie po zameldowaniu placi Pan sam. Jesli zostanie Pan zatrudniony, to podobnie jak w Polsce czesc kosztow ubezpieczenia pokrywa pracodawca a czesc Pan /brutto-netto/ i schodzi to automatem, tak ze dostaje Pan na konto netto po potraceniu wszelkich podatkow i ubezpieczen.
      2. Nie rozumiem pytania, nie wiem czy ma Pan takie znajomosci, aby sie u kogos zatrzymac bez meldunku i oplacania czynszu dopoki nie znajdzie Pan pracy. Poza tym jak mam byc szczera srednio widze mozliwosc znalezienia pracy na umowe bez zameldowania i numeru socjalnego ubezpieczenia, ktory sie otrzymuje w zasadzie automatycznie po dopisaniu sie do dowolnej kasy ubezpieczenia zdrowotnego. Wiem, ze w przypadku specjalistow wysokiej klasy, gdzie w gre wchodzi zatrudnienie wybitnego informatyka czy inzyniera pracodawca bierze na siebei czesto sprawy zwiazane z zalatwieniem mieszkania, ubezpieczen itd. ale nie wiem niestety jak to sie ma do innych zawodow.

      Usuń
    2. Witam serdzecznie.Bardzo dziękuje za cenne rady i wskazówki dotyczące wyjazdu i zamieszkania na terenie niemiec!!!!Sama w obecnej chwili jestem na etapie załatwiania formalności i tłumaczeniu dokumentów pozwalających zamieszkać w Niemczech . Dzięki Pani bloogowi idzie mi sprawniej:):):)Aczkolwiek jeszcze duuuużo przede mną!I wiele pytań i myśli mi się nasuwa! Nie chcę tam korzystać z socjalu w ogóle mnie to nie interesuje nie chcę również kombinować!!!Na obecną chwile mam tam zapewnione mieszkanie z meldunkiem resztę muszę załatwiać sobie sama.....jak zrozumiałam to co Pani pisze musze się ubezpieczyć!Moje pytanie to ile wynosi składka miesięczna tak miej więcej???Interesuje mnie AOK.I jeszcze jedno jeżeli chciałabym na początku pracować jako "pani do sprzątania"czy musze zakładać zaraz firmę jednoosobową...czy po prostu mogę tak po prostu bez firmy!(przerażają mnie formalności).Z zawodu jestem masażystką no ale z podstawami j,niemieckiego nawet nie marze o pracy w tym zawodzie:):)Dziękuje z góry i pozdrawiam!

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    4. Jest Pani masazystka i chce Pai sprzatac? W naszej okolicy masazysci sa "na cene zlota", to nie lepiej sie oglaszac, ze robi Pani masaze na dojazd? J sama place 30 do 35 euro bez rachunkow na 30 minut masazu plecow.....

      Usuń
    5. Ja również jestem masażystką i także wybieram się do pracy w Monachium.Jak wyglądałoby założenie takiej działalności? Jednoosobowa ? Masażystka mobilna?

      Usuń
  10. No tak może za mało się cenie!!!Słyszałam, że w moim zawodzie szybko znajdę prace!:)No cóż pojadę zobaczę ......ale boje się jak cholera!

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam obecnie jestem pracownikiem firmy niemieckiej i moja zona z dziecmi ma moje ubezp. lecz mam zamiar zmienic prace chce zalozyc swoja dzialalnosc w polsce i w niemczech wykonywac uslugi czy gdy sie ubezpiecze prywatnie w niemczech to moja zona z dziecmi bedzie miala tez dopisana do mojego ubezp czy musze im ekstra wykupic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli zona nie pracuje i nie ma dzialanosci gospodarczej w Niemczech, to dopisz Pan ja wraz z dziecmi do swojego ubezpieczenia (o ile NIe JEST to ubezpieczenie prywatne).

      Usuń
  12. Witam, jeśli jestem zameldowany w Polsce i tam ubezpieczony, a w Niemczech przebywam turystycznie to ubezpieczenie nie działa na terenie UE ? Mam silny ból i muszę zgłosic się do szpitala, czy zapłacę za tą wizytę ze swoich pieniędzy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polskie ubezpieczenie powinno pokryc koszty leczenia, o ile jest to ubezpieczenie zdrowotne. Rozumiem, ze ma Pan przy sobie karte ubezpieczeniowa NFZ ?

      Usuń
    2. Właśnie o to chodzi, że mam jedynie numer polisy ubezpieczeniowej, wyjeżdżając nie myślałem nawet o karcie, ponieważ pochodzę z małej miejscowości i nie można tego wyrobic "od ręki".

      Usuń
  13. Witam, w Polsce pracuję na umowę zlecenie, cały wachlarz składek jest odprowadzany do ZUSu. Mój dziadek przebywa w Niemczech i pobiera tam emeryturę, niebawem melduję się u niego, ale jeszcze jakiś czas będę pracował w Polsce. Czy mam obowiązek opłacania ubezpieczenia zdrowotnego w Niemczech w momencie meldunku? Czy w jakiś cudowny sposób przekładają się składki płacone w Polsce na ubezpieczenie zdrowotne w Niemczech? Dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam. jestem w Niemczech pol roku i jestem zameldowana. Moj chlopak pracuje a ja siedze z dzieckiem w domu. Mialam polise ubezp z Polski. teraz musze sie ubezpieczyc w jakies niemieckiej prywatnej ubezpieczalni. Czy nie bedac jego zona moze moj chlopak ubezpieczyc mnie w swojej pracy?

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam, mam dziwną sytuację z ubezpieczycielem TK. Mam ubezpieczenie rodzinne razem z mężem. On pracuje i ma dochody, ja nie. W Polsce mamy mieszkanie, które wynajmujemy razem, zaś co roku składam oświadczenie, że to ja będę płacić podatki, bo niestety co roku byliśmy wzywani do składania wyjaśnień i teraz tylko ja muszę jeździć do Polski i je składać. W tym roku TK na pisało do mnie, że z wynajmu mieszkania mój dochód przekracza 385 euro (do tej kwoty można mieć ubezpieczenie rodzinne). Wytłumaczyłam, że nie jest to mój dochód i że składam co roku oświadczenie, że to ja będę płacić i rozliczać podatek w imieniu małżonków, ale odpisno mi, że to nie jest ważne, bo liczy się tylko i wyłączenie to, co jest na rozliczeniu podatkowym. Wychodzi na to, że od 1,5 roku mam złe ubezpieczenie i podałam nieprawdę. Czy faktycznie tak jest jak mówi ubezpieczyciel? I czy konsekwencją będzie tylko to, że muszę zapłacić zaległe składki i ewentualnie to 5% czy mogą nałożyć na mnie jakąś karę? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszystkie przydatne informacje na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam,
    Za jakis czas bede bezrobotna, chce wrocic do Polski i zarejestrowac się w urzedzie pracy. Obecnie jestem zapisana do TK i nie wiem co z tym dalej zrobic.Czy musze skladac jakies wypowiedzenie, czy wystarczy telefonicznie? Dodam, ze bede miec transferowany zasilek przez 3 miesiace i nie chcialabym wracac do De tylko po to by podpisac jakies papierki.

    Z góry dziekuje za wszelkie informacje.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam,
    mam działalność gospodarczą w Polsce. Obecnie jestem w ciąży. Mąż mieszka w Niemczech i chcę do Niego pojechać miesiąc przed porodem. Czy powinnam wykupić ubezpieczenie zdrowotne w Niemczech na wypadek, gdyby poród nastąpił w Niemczech?

    OdpowiedzUsuń
  18. witam. mam takie pytanie mój mąż od sierpnia 2013r pracuje w niemczech ma gewerbe ale nie ma ubezpieczenia zdrowotnego tam...nie jest ubezpieczony również w polsce... czy można wykupić tu w polsce ubezpieczenie zdrowotne które będzie obowiązywało na terenie niemiec??? wiem już że napewno musimy zapłacić zaległe miesiące!!! wykonałam tel do jednej ubezpieczalni tu w polsce i powiedziano mi że bez problemu moge męża tu ubezpieczyć tu będę płaciła składki a ubezpieczenie obowiązuje w niemczech... a i czy takie ubezpieczenie uwzględnia wystawianie rachunków?

    OdpowiedzUsuń
  19. Na gewerbie wszyscy muszą płacić ubezpieczenie zdrowotne, tak samo jak osoby niepracujące a zameldowane na terenie Niemiec. Za m-ce niezapłacone trzeba nadpłacić.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ubezpieczenie z PL jest ważne w DE ale przy gewerbe i przy meldunku w DE jest obowiązek ubezpieczenia w Niemczech.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanie moj maz pracuje na niemiecka umowe o prace ja planuje zalozyc dzialalnosc gospodarcza .Czy moge pracujac na dzialalnosci byc na jego ubezpieczeniu ? Ewentualnie ile moge zarobic na dzialalnosci zeby nie doplacac do ubezpieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam,
    mam pytanie.Maz pracuje od kilku tygodni w Niemczech na umowe o prace.Ja z dziecmi jestem w Polsce.Maz musi wypelnic dokumenty do ubezpieczalni.Czy moze nas tez ubepieczyc i czy to ubezpieczenie bedzie dzialalo w Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam , pracowałam na umowe I byłam ubezpieczona w TK w momencie gdy zostałam zwolniona muszę sama je opłacać, tylko niewiem ile. Jak mam się tego dowiedzieć? Co mam zrobić by zrezygnować z tego ubezpieczenia?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam. Chcę przeprowadzić się do Niemiec wraz z moim synem. Proszę o informację, czy po przeprowadzce do momentu kiedy znajdę pracę, gdy będę opłacać sama ubezpieczenie, czy pod to ubezpieczenie będzie podlegał mój syn czy na niego muszę opłacać osobną składkę?

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam jak wymeldowac sie z aok prywatnie place jak chce wrócić sie do kraju z niemiec

    OdpowiedzUsuń
  26. widzę ze i ja muszę. Od pól roku roku tu mieszkam mam zamiar robić tu kurs językowy, chwilowo nie pracuję, musze jeszcze dodatkowo przetłumaczyć dokumenty bo w tym roku skonczyłam studia( mam tytuł inżyniera) i od razu tu przyjechałam do Niemiec. Mieszkam tu ze swym partnerem który jest Niemcem. własnie w polsce w tym miesiącu skonczyło mi się ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. Nie mam pojecia co mam robić, czy muszę coś załatwiać tu w Niemczech( z tego co tu czytam musze tutaj w Niemczech ubezpieczenie załatwić), czy coś jeszcze w Polsce, prosze o rade. Z góry dziękuje za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzień dobry. Chciałabym zadać pytanie, jeśli znajdzie Pan czas na odpowiedź, to będę bardzo wdzięczna. Mój mąż wyjechał do Niemiec trzy miesiące temu i jest normalnie zatrudniony (ma ubezpieczenie). Ja jestem zatrudniona w Polsce na umowę o pracę na czas nieokreślony i w tej chwili jestem na zwolnieniu lekarskim (jestem w ciąży). Termin porodu jest na koniec kwietnia, ale chcielibyśmy być już z mężem razem i dlatego w styczniu chciałam jechać do niego na stałe już. Tzn. że chcielibyśmy zostać w Niemczech już na stałe i nie wracać do Polski. W Polsce po porodzie przysługuje macierzyński i wtedy otrzymuje się część wynagrodzenia przez pewien okres. Dlatego też, mimo że nie wrócę już do tej pracy, to nie chcę się zwalniać, by nie stracić tych dochodów. Czytałam jednak, że nie może mnie mąż ubezpieczyć (na swoim ubezpieczeniu), bo jestem zatrudniona w Polsce. Dziecko po urodzeniu tak, ale mnie nie, więc będę musiała wykupić sobie ubezpieczenie. Chciałam zapytać, czy mój tok myślenia jest dobry i czy mam szansę urodzenia dziecka w Niemczech, żebym nie musiała wracać do Polski na poród. Czy takie ubezpieczenie, które umożliwiłoby mi urodzenie dziecka w Niemczech jest b. drogie? Czy mój mąż nie będzie mógł mnie ubezpieczyć dopóki jestem zatrudniona w Polsce? Pozdrawiam. Beata M.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepraszam, że w poprzednim poście ochrzciłam Panią rodzajem męskim. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. witam odebrano mi rente czy mam prawo pracowac legalnie w niemczech? stracilam status do ubezpieczenia emerytalno-rentowe i zdrowotne, w Polsce prosze o pomoc a mianowicie chce w Polsce miec wszystkie skladki oplacane w zus mam w tym roku 56 lat i ponad 30 lat pracy w polsce pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Można to obejść tzn, żona może być ubezpieczona w Niemczech na ubezpieczeniu męża z innego kraju UE.
    W moim przypadku zrobiliśmy tak: ja pracuję w UK i wystąpiłem o druk S1 podając w nim, że żona mieszka w Niemczech (adres u rodziny) i tak dokument został wystawiony, w ten sposób żona jest ubezpieczona na okres 1rok - można to przedłużać co rok

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam u nas sytuacja wygląda następująco: wyjechaliśmy do Niemiec 5 stycznia 2015 r. mąż podjął prace 6.01 ma umowę o pracę w niemieckiej firmie wybrał ubezpieczenie w Barmer. Ja jestem na urlopie wychowawczym mam prace w Polsce i tam opłacane składki, nasze dziecko przez przeoczenie kadrowej z mojej pracy nie zostało zgłoszone do ubezpieczenia przy mnie. Ja i dziecko mamy karty EKUZ, ale synka chciałabym ubezpieczyć przy mężu, i nie wiemy jak to zrobić obecnie tylko mąż jest tu zameldowany i czy musimy się zameldować tzn ja i dziecko aby synek miał ubezpieczenie, i jak to zrobić czy mąż ma zgłosić pracodawcy czy sam gdzieś to zgłosić. A skoro ja chciałabym się tu zameldować a mam ubezpieczenie w Polsce to muszę się zwolnić z pracy żeby mieć niemieckie ubezpieczenie bo z tego co przeczytałam to polskie się nie liczy. Piszę bo tu każdy inaczej nam mówi i już nie wiemy kogo słuchać proszę o pilną odpowiedź dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Cześć wszystkim,
    Nazywam się Samantha Jestem z Polska jestem tutaj, aby zaświadczyć o tym, jak dostałem pożyczkę od pani Stella Rene {mrsstellareneloanfirm@hotmail.com} po tym, jak stosować dwa razy z różnych kredytodawców kredytów, który twierdził, że kredytodawcy w prawo na tym forum myślałem działalności kredytowej, gdzie stosuje się rzeczywiste i ja, ale nigdy nie dał mi kredyt byłem w potrzebie pilnej pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej oraz i stosowane z różnych kredytodawców kredytów, który obiecał pomóc, ale nigdy nie dał mi kredytu Dopóki mój przyjaciel mnie przedstawić pani Stella Rene prezes Stella Rene Kredytowej Firm, który obiecał mi pomóc z kredytu mojego pragnienia, a on naprawdę tak jak obiecał bez żadnej zwłoki, nigdy nie myślałem, że nadal istnieją niezawodne kredytodawców kredytów, aż poznałem pani Stella Rene który naprawdę mi pomóc z moim pożyczki i zmienił moje życie na lepsze nie wiem, czy jesteś w potrzebie pilnej pożyczki wolnej czuć się skontaktować z panią Stella Rene na jej email{mrsstellareneloanfirm@hotmail.com} o pomoc

    Samantha
    Polski w Warszawie

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam:) mój przyszły mąż(ślub bierzemy za 2 miesiące) na stałe pracuje w Niemczech ,a ja mam działalność gospodarczą w Polsce,ale pracuję w Niemczech.Mam pytanie czy po ślubie może mnie mąż dopisać do swojego ubezpieczenia?Z góry dziękuję za odpowiedz.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam serdecznie :) mam pytanie :) mój pracodawca nie chce przyjąć mojego L4 z Polski choć mam ubezpieczenie i w Polsce i w Niemczech ... jestem w ciąży i twierdzi ze tylko zwolnienie Niemieckie mnie obowiązuje .... czy to jest wogóle Prawne????

    OdpowiedzUsuń
  35. Przeprowadzam sie do Niemiec - mam wolny twórczy zawod wiec chce/muszę sam płacić do AOK. W Polsce mam prace którą moge wykonywać zdalnie - pracodawca odprowadza ZUS. Ubezpieczenie w Niemczech jest obowiązkowe i chcę je sam płacić - czy w takiej sytuacji muszę sie zwolnić z pracy w Polsce?

    OdpowiedzUsuń
  36. Moj mąż pracuje w niemczech juz 4 lata ma ubezpieczenie prywatne czy jest możliwość otrzymania panstwowego ubezpieczenia

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, mam pytanie tata pracował w Niemczech na umowę o prace potem został zwolniony i wrócił do Polski ( tu nie był ubezpieczony cały czas) a potem ponownie pojechał do Niemiec pracować na umowę czy Niemiecki ubezpieczyciel ma prawo domagać się składek zdrowotnych za okres kiedy w Niemczech nie przebywał? Bo dla mnie to wyłudzenie nie przebywam i nie mieszkam a mam Płacić.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli tata sie z Niemiec nie wymeldowal i kasy chorych nie poinformowal, to nie wyludzenie, bowiem figuruje jako osoba, ktora tam mieszka. W Niemczech kazdy a obowiazek placic ubezpieczenie zdrowotne obojetne czy prywatnie, czy przez pracodawce.

      Usuń
  38. witam a ja mam takie pytanie moja mama pracowala w niemczech i byla ubezpieczona w aok. jednak wrocila do polski nie wiedziala ze konczac prace pracodawca jej nie wymeldowal z aok. i przyszlo 800euro do zaplaty ...troszke placila bo listy przychodzily na jej niemiecki adres do znajomych ale w chwili obecnej nie ma srodkow zeby dalej placic a zostalo ok. 550euro. w zeszlym tygodniu dostala list z aok. do polski na nasz adres i bala sie go odebrac. bo byl za potwierdzeniem wiec nie odebrala. w niemczech poprosila rodzine zeby poszli do aok zapytac co zrobic bo nie jest w stanie juz placic i nie mieszka juz w niemczech i pan w aok. powiedzial ze dopuki jest w pl. placic nie musi ale jak wroci do niemiec i sie zamelduje to zaleglosc zostaje sciagnieta z jej konta. i teraz pytanie czy to prawda?? a drugie?? jesli tak? to jaka kwota czy? czy beda naliczone gigancie odsetki? pozdrawiam Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech Mama sie wymelduje z mieszkania i kopie wymeldowania wysle do AOK. Nie pracodawca, lecz Mama powiniena sie wymeldowac i poinformowac kase chorych, ze na terenie Niemiec juz nie mieszka. Za caly okres, kiedy tego nie zrobila, bedzie musiala zaplacic.
      Odsetki beda bolesne.

      Usuń
    2. Zasrany auslander, straszy, ale do końca poradzić tym ludziom nie umie, to po co ośle zakładasz ten blog, niemyslacy kretyni zawsze będą zjeżdżać do Niemiec a twoje strasznie niczemu nie zaradzi, a lud myślący bez twoich bzdurnych konwenansow sobie poradzi.. I nie rób z siebie polaczku ciężkiego Niemca, bo to że znasz niemiecki język i wiesz o ubezpieczeniu to nie wszystko.

      Usuń
    3. Zasrany auslander, straszy, ale do końca poradzić tym ludziom nie umie, to po co ośle zakładasz ten blog, niemyslacy kretyni zawsze będą zjeżdżać do Niemiec a twoje strasznie niczemu nie zaradzi, a lud myślący bez twoich bzdurnych konwenansow sobie poradzi.. I nie rób z siebie polaczku ciężkiego Niemca, bo to że znasz niemiecki język i wiesz o ubezpieczeniu to nie wszystko.

      Usuń
  39. Witam. Od sierpnia odchodzę z pracy i musze sobie sama opłacić ubezpieczenie w aok... jestem panna. Proszę mi powiedzieć ile mniej więcej musze kasy szykować ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani odchodzi, czy Pania zwalniaja lub umowa sie konczy? Jesli to drugie, to prosze jak najszybciej zameldowac sie do Agentur für Arbeit lub/i JobCenter, w zaleznosci od tego, jak dlugo Pani pracowala w Niemczech.

      Usuń
  40. Witam

    Mieszkam od roku w Niemczech, od września 2014 r. posiadam Krankenvesicherung w jednej z publicznych kas chorych koszt ok 165 Euro/ miesięcznie.
    Chciałabym podpisać w Polsce umowę o pracę -na zdalną pracę, chciałabym nadal opłacać Krankenvesicherung w Niemczech. Orientują się Państwo czy umowa o pracę w Polsce koliduje z Krankenvesicherung w Niemczech?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Mój syn sam zrezygnował z pracy Sam wymeldował sie z Niemiec ale nie zgłosił tego do AOK Teraz dostał rachunek do zapłaty z AOK za ten okres od wypowiedzenia umowy do chwili obecnej Czy musi za ten okres zapłacic? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam serdecznie!
    Mam takie pytanie moj maz pracuje w Niemczech na podstawie A1 czyli oddelegowanie do pracy za granica ma wydana EKUZ. Chce wyjechac do niego na dluzszy czas a moze i na stale z coreczkami 2 i 5 lat.obecnie w Polsce przebywam jeszcze przez rok na urlopie wychowawczym wiec jestem ubezpieczona dzieci sa razem ze mna wiec dostane karte EKUZ na 6 miesiecy jako turystyczna.W Nniemczech na razie nie bede pracowac chce statsza corke poslac do przedszkola chodzi mi glownie zeby nauczyla sie jezyka.czy mam wykupowac tam ubezp.zdrowotne dla siebie i dzieci po zameldowaniu. Pozdrawiam prosze o szybka odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
  43. Potrzebujesz kredytu? Jaki rodzaj kredytu chcesz? pragniemy poinformować, że pan Kelly jest niezawodny za pewnik, że ich opcja kredytu wszystko co musisz zrobić, to skontaktować się z nami kellyjerry040@yahoo.com~~HEAD=dobj do kredytu i uzyskać więcej informacji.

    OdpowiedzUsuń
  44. Witam, mąż pracuje legalnie w Niemczech ponad rok czasu, a ja mam zamiar przeprowadzić się do niego w przyszłym roku. Obecnie jestem bezrobotna więc ubezpieczenie zdrowotne mam opłacane w UP. Jakie dokumenty będą nam potrzebne do mojej przeprowadzki żeby wszystko było legalnie i zgodnie z prawem? I pytanie drugie Czy mogę się starać w jakiejś instytucji Niemieckiej o bezpłatny lub dofinansowany kurs niemieckiego?. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  45. Jestem z moim partnerem (nie mamy slubu) zameldowana w niemczech od stycznia 2015. Staralam sie o ubezpieczenie w AOK niestety robili wielkie problemy, zeby mnie nie ubezpieczyc. Partner ma Gewerbe. w marcu musialam wrocic do Polski zeby urodzic, bo tutaj nie udalo sie z ubezp. Wrocilam z dzieckiem w sierpniu, nadal nie mamy ubezpieczenia ani nie wiemy gdzie sie zglosic zeby sie ubezpieczyc. Wiem ze jest ubezpieczenie prywatne, ale na takie niestety nas nie stac, czy ktos mi podpowie czy jest jakas inna mozliwosc ubezpieczenia sie? Znajoma wspomniala zebym poszla do Job center? POMOZCIE

    OdpowiedzUsuń
  46. Znalazłam pracę w Niemczech i chciałabym legalnie pracować. Nie mam jeszcze meldunku w Niemczech. Mieszkam z niemieckim chłopakiem to on przez znajomego znalazł mi pracę. Pracodawca wziąłby mnie pod swoje skrzydła. Tylko pytanie bo sytuacja dosyć nietypowa.

    Przez ostatnie 2 lata jeżdżę sobie do Polski co 3 miesiące.

    W Polsce mam ubezpieczenie w Krusie ale tylko zdrowotne do lekarza, nie opłacam żadnych składek na rentowe. Nie jestem na bezrobociu.
    Przez ostatnie 2 lata nie pracowałam w Polsce ani w Niemczech. Jestem młodą osobą, nie chodzę ani do polskich lekarzy ani do niemieckich.

    Sytuacja jest dosyć nie typowa, gdyż jestem w związku z Niemcem ale nie oficjalnie czyli sobie pomieszkujemy jak znajomi i żyję na jego koszt.
    Nie meldowałam się bo byłam tu w Niemczech jako turystka, poza tym nie szukałam pracy przez ten długi czas i nie chciałam płacić ubezpieczenia niemieckiego, które jest obowiązkowe od momentu zameldowania .

    Jak wygląda sprawa z ubezpieczeniem zdrowotnym i normalnie legalną pracą gdzie pracodawca opłaca część składki i ja część potrąconą z wynagrodzenia ? Chciałabym należeć do AOK.

    Czy pracodawca bez problemu zamelduje mnie w państwowej kasie chorych w AOK ?
    Czy AOK może wymagać od niemieckiego pracodawcy złożenia zaświadczenia że polski pracownik posiadał np. przez ostatnie 2 lata ciągłość ubezpieczenia w Polsce ?

    Rozumiem , że NFZ prowadzi wykaz kto odprowadza składki na zdrowotne do ZUS czy KRUS ...
    Jak to się ma do AOK ? Czy ja potrzebuje zaświadczenie od NFZ czy od KRUSU , że opłaca mi tata składki 42 miesięcznie na zdrowotne ?
    A może nie potrzebuję żadnych dokumentów ? Czy faktycznie muszę się wyrejestrować z KRUSU skoro płaci tata dobrowolnie ? Czy państwo niemieckiego może się przyczepić ?
    Piszę tak bo nie wiem ile będę pracować w Niemczech i czy w ogóle będę ...
    tata się boi, że jak zrezygnuje z pracy w Niemczech i jak przyjadę do Polski i nagle mi się co stanie w Polsce - a jeśli AOK powie, że się mam wyrejestrować to wtedy jak mam skorzystać z usług na terenie Polski ? Skoro po wymeldowaniu w DE i zjeździe do PL nie będzie żadnego ubezpieczenia...

    Czy AOK może mnie o coś pytać, czy ja mam wypełniać jakiś formularz - czy składa to mój pracodawca - normalnie mnie wciągając na państwowe bez żadnych problemów ?



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze, to w Pani przypadku nie ma czegos takiego jak turstka:) Powinna Pani sie juz dawno zameldowac-
      Kasa chorych bedzie pytala o Pani zaswiadczenie o ubezpieczeniu zdrowotnym w Polsce. Bez wzgledu na to, czy byla Pani bezrobotna, czy zatrudniona w Polsce powinna Pani byc zgloszona jako osoba bezrobotna bez prawa do zasilku. no chyba ze Pani pracowala.
      Po 1 tak, zasiwdczenie o oplacaniu skladek, po 2 co z meldunkiem? po 3 w Niemczech zwiazki partnerskie zglasza sie na rowni (prawie) jak malzenskie) do urzedow.
      Jesli bedzie Pani pracowala legalnie (mam nadzieje) w Nieczech, to po rezygnacji z pracy w Niemczech zgolsi Pani do niemieckiej kasy chorych ze wyjezdza Pani do Polski, prosze sie wymeldowac i zameldowac znowu w Polsce.
      Zatrudniajac Pani pracodawca zglasza Pania do ubezpieczenia zdrowotnego, ale na logike biorac jak ma on to zrobicm skoro nie ma Pani meldunku w Niemczech? Tak tylko pytam....

      Usuń
  47. Mówię, że każdy ma prawo 3 miesiące być w Niemczech bez zameldowania... sami Niemcy mi tak mówili. Dlatego jestem turystką.
    Nie pracuję ani w Polsce ani w Niemczech przez ostatnie 2 lata.
    Nie meldowałam się, bo na każdym forum krzyczą że jak się zamelduje to mam od razu wykupić ubezpieczenie prywatne ważne na terenie Niemiec albo zapisać się dobrowolnie do państwowego ubezpieczyciela np. AOK.

    Byłam na bezrobociu parę miesięcy w roku 2010 ale potem podjęłam pracę w sklepie. Następnie byłam w Krusie chyba gdzieś od 2011 roku aż do dziś- tata ma małe pole i mógł mnie wpisać do ubezpieczenia jako członek rodziny - opłaca mi tylko chorobowe, wypadkowe, macierzyńskie 42 zł na miesiąc. Będąc wpisaną na Krus i jako członek rodziny właściwie pozostaje w gospodarstwie - tak to rozumiem... Więc nie pracowałam przez te lata.

    Mam rodzeństwo w Niemczech, ściągnęli mnie do siebie i tam poznałam niemieckiego chłopaka z którym jestem około 2 lata.

    Czy jest Pan pewny, że potrzebuję druk E104 - zaświadczenie o przebytych okresach ubezpieczenia ? Czy ten druk nie jest przypadkiem wymagany do pracy na minijob do 400 Euro i dla rencistów, którzy są sobie dorobić , być może jakieś powiązanie z kartą EKUZ?
    Jest Pan na 100 % pewny, że jak zarobie np. 1000 Euro Brutto lub więcej na miesiąc to AOK powie że potrzebuje mimo to tego typu zaświadczenia. Słyszałam , że jak się robi powyżej 400 Euro to automatycznie jest się wpisanym do niemieckiego ubezpieczyciela bez potrzeby załatwiania formularza E104 o płaconych składkach.

    Chciałabym powiedzieć, że ten pracodawca to zwykły pracownik i zjadacz chleba jak ja - pracowałabym u tego jego znajomego jako pomoc domowa np. umowa 850 Euro miesięcznie. Problem bo on nie ma księgowej więc jedynie pozostaje np. pośrednictwo przez tę firmę :
    http://www.caremaid.net/de/home/
    Oni załatwili by wszystkie sprawy związane z odprowadzaniem podatku i składek i chyba biorą jakieś 35 Euro miesięcznie za usługi.

    Nie wiem jak Pan pracuje i ile zarabia... nie bardzo rozumiem niemiecką biurokrację i po co potrzebują ile lat opłacałam składki.
    Problem inny to, iż od 2010 roku coś się pozmieniało i tylko niemiecka ubezpieczalnia musi sama się skontaktować z polską ubezpieczalnią i wystąpić o wniosek E104. Wcześniej ludzie chyba dostawali to od ręki taki papierek i potem wypełniony w połowie mogli złożyć w niemieckim AOK. Ludzie na forach piszą, że muszą długo czekać , jakaś użytkowniczka czekała 5 miesięcy bo komunikacja między Polską a Niemcami nie była dobra. Nie wiem na ile to prawda ale na NFZ pisze, że tylko instytucja ma prawo prosić o ten wydruk a osoba
    zainteresowana czyli ja - nie wydadzą mi go.

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciąg dalszy :

    Polacy mówią na forach, że AOK prosi ich żeby sami postarali się o ten formularz, jadą do Polski a u nas mówią, że nie wydadzą tego formularza, że to tylko instytucja w tym przypadku AOK sam musi się o to postarać. Bardzo dużo tutaj nieścisłości, AOK nie wie nic , NFZ też nie zna niemieckich przepisów. Pogubiłam się w tym wszystkim. Tak na chłopski rozum pytam się, skoro chce się tu zameldować i tu pracować to co AOK obchodzi to ile lat miałam opłacane składki na wypadkowe, chorobowe. Myślę, że Niemcy sami stwarzają problemy. Człowiek chce się zameldować , potem zarejestrować w Niemieckiej ubezpieczalni a tu że nie można bo oni potrzebują druczek z Polski. Czy to nie są chore przepisy. Skoro ja i mój pracodawca *niemiecka rodzina będziemy płacić wspólnie na ubezpieczenie - ja pół i szef pół to AOK zamiast się cieszyć to jeszcze piętrzy problemy bo w Polsce ludzi odsyłają do niemieckiej ubezpieczalni i mówią , że to nie ich problem. Jak mam podjąć pracę skoro pewno będę musiała parę miesięcy czekać zanim AOK porozumie się z Polską i uzyska dowody że miałam opłacane składki na zdrowotne....

    W takim razie po co się meldować i płacić jeszcze wstecz składki od momentu zameldowania...

    https://www.nfz-lodz.pl/index.php/dlapacjentow/leczenie-za-granica/1547-formularz-e-104-wydawany-wycznie-na-wniosek-zainteresowanej-instytucji

    i jeszcze gdzieś na niemieckich stronach coś :
    https://www.krankenkassen.de/ausland/eformulare/e-formular-104/


    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję Panu za odpowiedź, jeśli mógłby mi Pan coś więcej rozjaśnić w głowie byłabym wdzięczna.


    PS.
    Nie rozumiem o co chodzi ze związkiem pomiędzy Polką a Niemcem - dla mnie to normalny partner. Nie wyszłam za mąż, o rękę mnie nie prosił. Na kocią łapę chyba nie żyjemy, nie współżyłam jeszcze z nim - więc co to za związek ? Mieszkamy ze sobą, ja mu pomagam w domu a w zamian mam za darmo nocleg i wyżywienie, mogę uczyć się języka. I kiedy chce mogę jechać do Polski - opłaca mi bilet. Czy mógłby Pan napisać coś więcej o jakim urzędzie Pan myśli ?

    Co to państwo Niemieckie obchodzi z kim ja jestem, gdzie mieszkam... jak mam z czego wyżyć i nie korzystam z niemieckich zasiłków to co ich to może obchodzić co ja tu robię...

    OdpowiedzUsuń
  49. Orientuje się może Pani jak jest z ubezpieczeniem studenta? Rodzice na zasiłku w Niemczech, dziecko jeszcze przed 26 rokiem życia na stałe w Polsce, ale bez ubezpieczenia, bo na studiach dziennych. Rodzice mogą w tej sytuacji podpiąć dziecko do swojego ubezpieczenia, skoro samo nie ma dochodu, bo studiuje?

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam. Przeprowadziłam się niedawno do chłopaka do Niemiec, mieszkamy wspólnie jednak jeszcze się nie zameldowałam. W tej chwili chodzę na kurs językowy i nie pracuję.Zastanawiamy się jak rozwiązać problem ubezpieczenia. Mój chłopak jest Niemcem i w swojej pracy ma oczywiście ubezpieczenia ale prywatne, czy w perspektywnie czasu jest możliwe podpięcie mnie pod jego ubezpieczenie zdrowotne jako żony ? Wiem, że jego pracowadca opłaca połowę jego prywatnego ubezpieczenia, czy opłacałby również połowę stawki za ubezpieczenie prywatne żony ? Będę wdzieczna za informację. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  51. Witam mąż pracuje w niemczech ja z synem w polsce..ja nie mam zadnego ubezpieczenia , mąż twierdzi zeby mnie ubezp.potrzebne zaświadczenie o tym ze nie pracuję skąd to mam wybrać ktory urzad w polsce to mi wyda

    OdpowiedzUsuń
  52. Witam mam takie pytanie jestem od marca w niemczech nigdzie nie chcom mnie ubezpieczyc prubowalam w aok ale dali mi tu druk e104i wyslalam do polski i ponoć 3wrzesinia ten druk wysłali ale ten druk zaginol w drodze proszę pomuzcie mi co mam robic

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam Szanowni Państwo,

    Czy jesteś w potrzebie pilnej pożyczki na spłatę długów, otwartych firm, zakup samochodu
    lub domu?

    nazywam się Pan Scott Larry, daj zarówno kredyty prywatne i firmowe
    osób o ograniczonej stopie procentowej w wysokości 2% wygodne życie
    że jest do negocjacji.

    początkowe opłaty nie uczestniczy, i daje nam kredytów po 24 godzinach obróbki.

    jeśli jesteś poważnie myślących osób i jesteś zainteresowany naszymi usługami
    proszę, pospiesz się i skontaktuj się ze mną teraz przez mój e-mail: greenworldloanfirm@gmail.com

    Czekam na odpowiedź.

    panie Scott

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam,
    Jeśli jest ktoś zainteresowany Ubezpieczeniem Prywatnym w POLSCE W NIEMCZECH, HOLANDI, BELGI ITP.
    ( ZAKRES CAŁEGO Świata) aby nie musiał wykupywać oddzielnej polisy na przyjazd do kraju. Proszę o kontakt dojezdzam do klienta. Reprezentuję firmę NationalE NEderlanden.

    KONTAKT marcin.bendyk@nnfiananse.pl

    OdpowiedzUsuń
  55. Jestem ubezpieczona w Zusie przez zakład pracy , w którym pracuję mąż - (ubezpieczenie rodzinne) Jeśli wyjadę za granicę do pracy tymczasowej lub na umowę zlecenie to czy muszę zgłosić do Zus i zrezygnować z ubezpieczenia rodzinnego na ten czas? Chodzi mi o konsekwencje z tego tytułu w Polsce.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  56. Czy potrzebujesz pilnie pożyczki na spłatę rachunków, jeśli tak to nas
    z nami, aby uzyskać więcej informacji za pośrednictwem poczty elektronicznej: larrymicrofinance@gmail.com
    z informacją rozdmuchiwaniem
    Pełne nazwy:
    Kraj:
    Kwota kredytu potrzebne:
    Kredyt Czas trwania:
    Tel:
    Przenośny:
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  57. Witam, Chciałam zapytac o taka sprawę: Mieszkamy z mezem w Niemczech okolo 2 Lat ( oboje mamy pochodzenie Niemieckie) Tutaj tez urodzil sie nasz syn. Gdy przyjechalismy zapisano nas w Jobcenter i skierowano na kurs niemieckiego b2. Po kursie mąż poszedłna praktyki jako LKV Fahrer no i ostatnio podpisał umowe. I tu zaczyna się moj problem nie wiem teraz co i jak... co musimy oplacic sobie sami co musimy pozałatwiac bo Jobcenter juz nam placic nie bd bo maz jest w stanie nas utrzymac sam. Co z ubezpieczeniem zdrowotnym moim i syna? czy jest cos co musimy gdzies zglosic lub cos zalatwic? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  58. jestem ubezpieczona w Polsce,mój brat mieszka i pracuje w Niemczech i jest tam ubezpieczony, ponoc mnie tez moze ubezpieczyć, czy mogę miec dwa ubezpieczenia na kase chorych

    OdpowiedzUsuń
  59. PILNA POŻYCZKA OFERTA.
    Witam wszystkich, jestem Robert George, został zatrzymany w sytuacji finansowej i ja potrzebny wobec refinansować i zapłacić rachunki i rozpoczęcie działalności gospodarczej. Ja wypróbowany szukając pożyczek z różnych firm pożyczki prywatne i firmowe, ale nigdy z sukcesem, i większość banków odmówił mi kredytu. Ale na Boga nie to, został wprowadzony do człowieka z Bogiem przez znajomego o nazwie Benson i dostał pożyczki sumę 500.000 dolarów i dzisiaj jestem właścicielem firmy więc mój przyjacielu, jeśli musisz skontaktować się każde przedsiębiorstwo, w odniesieniu do zabezpieczenia pożyczki z niska stopa procentowa w wysokości 2% i lepsze plany spłaty i harmonogram, prosimy o kontakt Pana Franklin Scott (williamsloans14@gmail.com) nie wie, że to robię, ale jestem szczęśliwy, więc teraz i postanowił niech ludzie wiedzą więcej o nim, on oferuje wszystkie rodzaje kredytów zarówno osób fizycznych, jak i firmy i też chcę Boga, by błogosławił mu więcej. Możesz skontaktować się z nim za pośrednictwem poczty elektronicznej przez: williamsloans14@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Szanowny Panie / Pani,
    Przed innymi słowy najpierw zapraszamy do Raymond Hills Finance Company. Czy potrzebujesz pomocy finansowej? Czy potrzebujesz pożyczki, aby rozwinąć swoją firmę? Czy potrzebujesz pożyczki na rozpoczęcie działalności gospodarczej dużą skalę? Czy potrzebujesz pożyczki, które mogą zmienić swoje życie i swoją obecną sytuację finansową? Czy potrzebujesz pilnej lub awaryjne pożyczki umieścić rzeczy we właściwym miejscu? To jesteś we właściwym domu dla całego kredytu jakości przeznaczonego do własnych potrzeb. Światowej klasy firma kredyt zobowiązała się do udzielenia kredytu tylko. Dajemy pożyczki rozszerzenie działalności potencjalnym mężczyzn i kobiet na niskim i niedrogie oprocentowaniem 3% i długoterminowej okres spłaty swojego wyboru. Zainteresowani kandydaci są zobowiązani dostarczyć poniższe informacje i skontaktować się z nami poprzez

    e-mail: raymondhillsfinance@yahoo.com
    www: http://www.raymondhillsfinance.wix.com/raymondhillsfinance

    OdpowiedzUsuń
  61. Obawiam się że czekają mnie duże kłopoty. Pracowałam przez jakiś czas w Niemczech, i mialam ubezpieczenie w AOK, później przestałam pracować, nie mogłam dostać bezrobocia, bo pracowałam 11 miesięcy. Po tym czasie zostałam bez środków do życia, a jedyne pieniadze jakie miałam pochodziły od rodziny z Polski (nie mam żadnych świadczeń socjalnych). Od półtora roku nie zarabiam, i nie płace ubezpieczenia bo nie mam za co. AOK zameldowało sie u mnie raz chcac pieniedzy i odpisałam, że nie mam z czego, że mam ubezpieczenie turystyczne, i nie chce być ubezpieczona, podesłali mi ofertę że moge sie u nich prywatnie ubezpieczyć, ale nie było mnie stać na to ubezpieczenie. Po tym czasie nie dostałam od nich juz żadnego listu. Przez ostatni rok próbowałam swoich sił jako Freiberufler, ale moje dochody nie były wystarczajace na życia, co dopiero na ubezpieczenie. Na stronie AOK przeczytałam też, że jako Freiberufler mogłam sie dobrowolnie ubezpieczyc, niemniej jednak nie spełniałam warunków tego ubezpieczenia (mój dochód był nzacznie niższy niż minimalny dochód). Teraz dostałam prace, i prawdopodobnie AOK bedzie chciało odzyskać swoje pieniądze (bo z tego co rozumiem, dalej niby byłam u nich ubezpieczona, chociaż o tym nie wiedziałam, nie korzystałam też z żadnych usług). Nie do końca wiem co teraz zrobić-próbować kombinować ze zmianą kasy chorych (np, wrócic na krótko do polski, i za 2-3 do Niemiec i przedłożyć jako ostatniego ubezpieczyciela ZUS), czy iść do AOK, zanim oni mnie znajda i ustalić spłatę moich długów. Będę wdzięczna za poradę.

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam. Pracowałam w Niemczech i miałam ubezpieczenie państwowe w aok, zwolnili mnie i zaszłam w ciąże . Czy będę sama musiała teraz opłacać ubezpieczenie czy jest jakieś inne wyjście ??

    OdpowiedzUsuń
  63. Cześć każdy, Ja Pan Chen Mulan Od Ohio USA, szybko chcą używać tego medium na ścinanie świadectwo o tym, jak Bóg skierował mnie do Legit i realnej pożyczki pożyczkodawcy, którzy przekształcili swoje życie z trawy do łaski, od bycia biednych bogata kobieta, która może teraz pochwalić zdrowego i bogatego życia bez stresu i trudności finansowych. Po tylu miesiącach prób, aby uzyskać kredyt w internecie i został oszukany sumę $ +5.200 stałem tak zdesperowani w uzyskaniu kredytu z legit pożyczki pożyczkodawcy w Internecie, którzy nie doda do moich cierpień, po czym postanowiłem skontaktować się z przyjacielem kopalnia, który niedawno dostał pożyczkę w trybie online, rozmawialiśmy o tej sprawie i do naszego wniosku, opowiedziała mi o kobiecie zwanej pani Christina Rojas, który jest prezesem Christina Rojas Loan Company Więc zastosowanie do sumy kredytowego (320,000.00USD) o niskiej oprocentowanie w wysokości 3%, więc pożyczka została zatwierdzona łatwo bez stresu i wszystkie przygotowania zostały złożone w sprawie przeniesienia kredytu oraz w czasie krótszym niż dwa (2) dni pożyczka została zdeponowana w moim banku więc chcę doradzać nikogo i potrzebujących pożyczka szybko się z nim skontaktować poprzez: (happinessloanfirm@hotmail.com) połączenia lub SMS +18653250382) nie wie robimy to modlę się, aby Bóg pobłogosławi ją za dobrą rzeczą, jaką wykonał w moim życiu.

    OdpowiedzUsuń
  64. Cześć każdy, Ja Pan Chen Mulan Od Ohio USA, szybko chcą używać tego medium na ścinanie świadectwo o tym, jak Bóg skierował mnie do Legit i realnej pożyczki pożyczkodawcy, którzy przekształcili swoje życie z trawy do łaski, od bycia biednych bogata kobieta, która może teraz pochwalić zdrowego i bogatego życia bez stresu i trudności finansowych. Po tylu miesiącach prób, aby uzyskać kredyt w internecie i został oszukany sumę $ +5.200 stałem tak zdesperowani w uzyskaniu kredytu z legit pożyczki pożyczkodawcy w Internecie, którzy nie doda do moich cierpień, po czym postanowiłem skontaktować się z przyjacielem kopalnia, który niedawno dostał pożyczkę w trybie online, rozmawialiśmy o tej sprawie i do naszego wniosku, opowiedziała mi o kobiecie zwanej pani Christina Rojas, który jest prezesem Christina Rojas Loan Company Więc zastosowanie do sumy kredytowego (320,000.00USD) o niskiej oprocentowanie w wysokości 3%, więc pożyczka została zatwierdzona łatwo bez stresu i wszystkie przygotowania zostały złożone w sprawie przeniesienia kredytu oraz w czasie krótszym niż dwa (2) dni pożyczka została zdeponowana w moim banku więc chcę doradzać nikogo i potrzebujących pożyczka szybko się z nim skontaktować poprzez: (happinessloanfirm@hotmail.com) połączenia lub SMS +18653250382) nie wie robimy to modlę się, aby Bóg pobłogosławi ją za dobrą rzeczą, jaką wykonał w moim życiu.

    OdpowiedzUsuń